Participant blog mash-up page

Terugblik: een geweldige reis!

Johan Noltes: Het is alweer een maand geleden dat we op Schiphol stonden, en afscheid namen van een fantastische reis. Een mooi moment om even terug te kijken, want wat een geweldige belevenis is de studiereis geweest! Het is moeilijk om de hoogtepunten aan te wijzen, de hele reis was eigenlijk één groot hoogtepunt. We hebben bijzondere [...] - Go to blog
Sun, 26 Dec 2010 15:42:07 +0000

Dag 45/46: Day and night

Johan Noltes: De wekker ging alweer om zes uur ’s ochtends. Het was een korte nacht geweest, wie weet helpt dat tegen de aankomende jetlag. Of juist niet, we hebben in ieder geval een lange dag voor de boeg. Aan het inpakken van onze koffer zijn we inmiddels gewend, maar vandaag deden we dat voorlopig voor het [...] - Go to blog
Sun, 26 Dec 2010 15:06:27 +0000

Dag 45 (en 46) – Terug naar huis!

Nils van Kleef: Foto’s.. maar vier deze keer! Jaa.. het eind is hier: ‘s ochtends vroeg om 6 uur ging de wekker al. Voor de zekerheid even wat tijd genomen om de laatste spullen in te pakken. Via de carpool lane reden we … Lees verder → - Go to blog
Thu, 25 Nov 2010 15:25:41 +0000

Dag 44 – Universal Studios Hollywood!

Nils van Kleef: Foto’s. Zo.. De laatste dag dat we wat gaan doen in les Americanas. Het ontbijt was nog crappier dan gisteren: de donuts waren op en toen we om meer donuts vroegen kregen we er eentje bij die je met een … Lees verder → - Go to blog
Thu, 25 Nov 2010 14:17:32 +0000

Dag 43 – Disney!

Nils van Kleef: Foto’s. Sjoerd is vandaag jarig dus hadden we in Monterey een cadeautje voor hem gehaald. Er sneaky even tussenuit om een boek te halen over de presidenten van de VS. Sluit mooi aan op de VS-reis en vindt Sjoerd ook … Lees verder → - Go to blog
Thu, 25 Nov 2010 12:27:49 +0000

Dag 42 – The end draws near..

Nils van Kleef: Foto’s. Vandaag komt het einde van de reis pas echt in zicht. We rijden naar onze laatste bestemming: alweer terug naar Los Angeles. Daar blijven we nog 2 dagen maar het is de laatste stop van onze reis. De dag … Lees verder → - Go to blog
Wed, 24 Nov 2010 12:11:59 +0000

Dag 44: De cirkel is rond

Johan Noltes: Het ontbijt bestond vandaag uit nodig minder donuts dan gisteren, dus reden we nog maar even langs de supermarkt voor een echt ontbijt. De route naar Hollywood stond vol met files, er was helaas geen carpoolstrook, maar Nils wist ons veilig door al het verkeer te loodsen. Om precies 10 uur – de openingstijd van [...] - Go to blog
Tue, 23 Nov 2010 08:00:56 +0000

Dag 41 – Vis, vis, vis..

Nils van Kleef: Foto’s. Vandaag was het dus weer een standaard Hotel Inn Express ontbijtje. Het weer was niet geweldig, maar gelukkig regende het niet. Het was alleen wat kouder dan we gewend waren van het Californische kustweer. ‘s Ochtends hebben we de … Lees verder → - Go to blog
Sun, 21 Nov 2010 16:04:07 +0000

Dag 43: Magical birthday

Johan Noltes: Het einde van de studiereis begint nu echt dichtbij te komen; gelukkig sluiten we af met twee mooie dagen. Vandaag bezoeken we Disney, morgen Universal Studios. De nacht duurde een uurtje langer, door het ingaan van de wintertijd. We zitten nu weer op een verschil van negen uur met Nederland in GMT-8+0. Bij het ontbijt [...] - Go to blog
Thu, 18 Nov 2010 10:29:42 +0000

Slot

Thomas Visser: Mijn reis zit er op. Ik ben weer waar men Nederlands praat, waar het brood lekker is en de groenten goed worden bereid, waar het kraanwater niet naar chloor smaakt, waar de snelwegen maar twee banen hebben en je minder vaak de voorrang wordt verleend, waar je binnen drie uur van waar dan ook het [...] - Go to blog
Mon, 15 Nov 2010 16:51:34 +0000

Epiloog: de reis in statistieken

Thomas Visser: Omdat ze in Amerika zo dol zijn op statistieken: Aantal bedrijfsbezoeken: 21 + 1 Aantal huurauto’s versleten: 1.5 Hoogste punt: Cedar Breaks (± 10.000 ft) Aantal staten: 11 Aantal steden waarin geslapen: 6+7 Aantal vluchten: 7 Aantal National Parks bezocht: 4 Aantal kilometer gewandeld: 32 kilometer Aantal tijdzones: 3 Meest zuidelijke stad: San Diego Meest [...] - Go to blog
Mon, 15 Nov 2010 16:50:19 +0000

Dag 45 / Dag 21: Oost, west, …

Thomas Visser: dinsdag 9 november Vandaag vlogen we terug naar Nederland. Na een korte nacht ging om 6u de wekker. Die korte nacht was bewust, zodat ik in het vliegtuig slapen zou. We stonden op en pakten in, de laatste spullen voor de laatste keer. Koffers in de auto, wij in de auto en rijden maar. Het [...] - Go to blog
Mon, 15 Nov 2010 16:43:45 +0000

Dag 42: That is not my problem

Johan Noltes: Het was weer vroeg opstaan vandaag, we gaan een lang stuk rijden naar onze eindbestemming: Los Angeles. Bij vertrek besloten we toch maar niet te tanken, de benzine was hier relatief duur, en we hadden nog genoeg. Al snel zaten we weer op de Highway 1, met veel bochten, zodat we niet al te snel [...] - Go to blog
Sun, 14 Nov 2010 15:48:51 +0000

Dag 20: the entertainment capital of L.A.

Thomas Visser: maandag 8 november Vandaag stonden we opnieuw vroeg op, opnieuw voor een bezoek aan een pretpark. Ik had mijn reisgenoten er van weten te overtuigen ook mee naar Universal Studio’s Hollywood te gaan. Daar was overigens niet veel voor nodig. We hadden de smaak te pakken (Disney), het weer was prima en het geld nog [...] - Go to blog
Sat, 13 Nov 2010 08:28:17 +0000

Dag 40 – Mon-teh-ray!

Nils van Kleef: footoos. Vandaag was het tijd voor hetzelfde ontbijt als gisteren. Na het achterlaten van een fooitje in de hotelkamer reden we richting Monterey (uitspraak Mon-teh-ray), waar we heengaan om een stop in het midden te hebben tussen Sacramento en Los … Lees verder → - Go to blog
Sat, 13 Nov 2010 00:08:43 +0000

Dag 41: Go organic!

Johan Noltes: Het was deze ochtend weer lastig om wakker te worden, je kunt merken dat we alweer bijna zes weken onderweg zijn. Gelukkig maakt het ontbijt veel goed, en konden we snel op weg naar onze eerste activiteit: de 17-mile drive. Dat is een route langs de kust en door mooie natuur van Moneterey. Dat klinkt [...] - Go to blog
Fri, 12 Nov 2010 16:38:59 +0000

Dag 40: Highway 1

Johan Noltes: We hadden wat moeite met wakker worden, maar stonden toch op tijd bij het ontbijt. Het inpakken van de koffers is inmiddels routine geworden, en gaat daarom erg snel. Vandaag rijden we naar Monterey, en nemen we zo hier en daar een omweg om wat extra van de omgeving te zien. We beginnen met Napa [...] - Go to blog
Fri, 12 Nov 2010 15:53:03 +0000

Dag 19: Disneyland

Thomas Visser: zondag 7 november Goedemorgen en gefeliciteerd Sjoerd! Vandaag is Sjoerd jarig, reden voor een bezoek aan Disneyland, een cadeautje van Nils, Johan en mij en een ontzettend matig ontbijt van ons hotel; dank u wel, Howard Johnson. Om acht uur stapten we de auto in, over de I-605 zuid en de I-5 zuid naar Disneyland, [...] - Go to blog
Thu, 11 Nov 2010 16:18:29 +0000

Dag 18: het begin van het einde

Thomas Visser: zaterdag 6 november Het was zo’n acht en een half uur reizen vandaag. Het eerste deel was vooral lang: de kronkelende Highway 1 langs de kust; het tweede deel was druk: door de buitensteden van Los Angeles en langs Downtown was het file-rijden. Zelfs op de acht banen brede snelweg, zelfs op een zaterdag. Ergens [...] - Go to blog
Thu, 11 Nov 2010 16:16:32 +0000

Dag 17: Monterey

Thomas Visser: vrijdag 5 november We stonden op, niet te laat, met teleurstellend weer. Het was bewolkt, mistig zelfs, en zonder een goed vest aan zou je het koud krijgen. Gister nog, na aankomst bij het hotel, namen we een duik in het zwembad en droogde ik op in de zon. De weersverwachting voor Los Angeles is [...] - Go to blog
Thu, 11 Nov 2010 16:14:34 +0000

Dag 39 – Sacramento – capitooltour

Nils van Kleef: pheauteaux. Ik heb me nog geen enkele keer onveilig gevoeld in de VS. Soms leek het wel even beangstigend maar ik heb mezelf niet in een bedreigende situatie kunnen betrappen. Vandaag zijn we Sacramento, de hoofdstad van Californië ingekomen. Het … Lees verder → - Go to blog
Wed, 10 Nov 2010 18:08:00 +0000

Dag 38 – Sequoia’s!

Nils van Kleef: f00t00s1 Het ontbijt in Yosemite Village was duurder dan 10 dollar, maar wel erg goed, lekker en vulde ook prima. En wat wil je ook in zo’n uithoek. Scrambled eggs en bacon blijven een favoriet van mij. Na het ontbijt … Lees verder → - Go to blog
Wed, 10 Nov 2010 18:05:10 +0000

Dag 39: Captiool 2.0

Johan Noltes: We waren precies op tijd om het laatste deel van het ontbijt in het hotel mee te pakken. Dat is inmiddels zoals we het gewend zijn van Holiday Inn Express; voor mij is dat toast met jam, een warm zoet broodje en een glaasje jus d’orange. Een mooi moment om alvast de komende dagen te [...] - Go to blog
Wed, 10 Nov 2010 11:30:59 +0000

Dag 38: Election day

Johan Noltes: Na een lange nacht was het tijd om onze tassen in te pakken en uit te checken. Na twee dagen in de natuur merk je toch dat je gewend raakt aan zaken als elektriciteit en internet; het is vervelend als je mobiel leeg raakt, en je niet snel even de route kunt checken. Gelukkig kunnen [...] - Go to blog
Wed, 10 Nov 2010 11:00:05 +0000

Dag 37: Lions in the mointains

Johan Noltes: Ondanks dat we in een cabin zaten, was het toch een koude nacht, we waren blij dat we niet in een onverwarmde tent zaten. Vanwege het winterseizoen was er geen ontbijtbuffet, dus aten we wat broodjes bij de Coffee Corner. Dat was lekker, maar het ontbijt bestond wel uit erg veel chocola. Genoeg brandstof voor [...] - Go to blog
Wed, 10 Nov 2010 10:24:50 +0000

Day 45: The End

Ernst Fluttert: Thnx all for following my blog. I would like to hear from you, please email me: usa@chocolatecat.eu (any kind of feedback is appreciated). Or leave a message on my facebook Today I am flying back to Holland. From LA to Philly.. and from Philadelphia to Schiphol, where we will arrive tomorrow (10 november) at 10:30 local time. In LA a nice US Airways lady changed my flight so I could fly together with... - Go to blog
1289342517

Day 44: Tying up the loose ends

Ernst Fluttert: Today only a short post... We went for breakfast at a kingsized Whole Foods. Then went to a shopping mall for more shopping :) But this was a rather dull centre.. so we decided to go to the South Coast Plaza (in Orange County). High fashion boutiques and dito prices is what we found :S So we ended up with normal sports-clothing and finally we found a pair of scissors (is quite an impossible hunt).... - Go to blog
1289282506

Day 43: Danish ride back

Ernst Fluttert: Today we leave SLO and drive back to Los Angeles. But that would be 2 simple right?! RIGHT! Back 2 basics: we left 1 suitcase behind, got some breakfast, loaded all our sh*t in and got on the road. First stop was Solvang, a little touristical town that is enterily Danish (but I dont think they can talk Danish ;) ). The town is crowded with scandinavian styled buildings (including windmills)... and... - Go to blog
1289185414

Day 42: SLO(w) Shopping Spree

Ernst Fluttert: Today we took a day off.. this means shopping and being lazy :) A plan I adore - Go to blog
1289106736

Dag 16: Sacramento -> Monterey

Thomas Visser: donderdag 4 november Gister werd ons verteld dat het hier uitzonderlijk warm is voor de tijd van het jaar. Ik kan het niet vervelend vinden. De jas blijft in de tas en het vest kan open of uit. Ik heb nog nooit zo’n zachte herfst gehad. Met dit mooie weer vertrekken we vandaag uit Sacramento, [...] - Go to blog